2007-07-29: Hemma igen. Det va en riktigt kul å skönt vecka i New york. vädret va kanon typ runt 28 grader varje dag flrutom måndagen då det regnade. Har lagt upp alla bilder i Galleriet nu. Det blev drygt 400 bilder.

2007-07-28: Dag 8: Idag så va det dags för avresa hemåt. Flyget gick vid 22 från Newark å landade i Svedala igen vid 12-tiden den 29:e. Så vi e ju ganska trötta efter att inte sovit på drygt 30 timmar. So mvanligt va amerikanerna galna när det gäller säkerheten så man fick t.o.m ta av sig skorna för dom skulle osså precis som handbagaget igenom rötgen maskinen.

2007-07-27: Dag 7: Blev en lugtn shopping å bio dag. Förmiddagen bedrevs gående å kolla in butiker mm å på eftermiddagen så drog vi å kolla in lite bio. Först började vi me att kolla in Who´s Your Caddy å sen till dagens höjdpunkt att kolla in Simpsons The Movie som va riktigt bra :-). Biografen som vi va på va AMC å hade 25 salonger i 6 våningar i typ ett 10 våningshus så det va en riktigt fet biograf. Å så klart måste man ju ha popcorn å lärre till bio.

2007-07-26: Dag 6: Vi tog en riktigt lugn dag å gick mest bara omkring å kolla i butiker å kom då förbi Rockefeller Center. Typ 28 grader å sol som vanligt.

2007-07-25: Dag 5: Idag så va planen att glida ned till Empire State Building å åka upp i det. Sagt å gjort men det jobbigaste var att det va drygt 1-1.5 timmes kö innan vi kom upp i huset. dom hade t.o.m en säkerhetskontroll precis som på flygplatser, snacka rädda för att något ska hända. väl upp på 86:e våningen å 320 meter upp så kunde vi se hur långt som helst över hela New York, det va ju klart värt väntetiden för att få en sådan najs view över byn.

2007-07-24: Dag 4: Idag så tog vi oss en fetlång fotvandring från hottelt genom halva Central Park, de va ju najs å gå omkring i en park sådär mitt i den feta storstan. Vi passade även på att gå in på deras lilla Zoo som dom hade i parken. Tugg blev det på Planet Hollywood å på kvällen fick det räcka me Subway macka. Typ 28 grader å sol :-).

2007-07-23: Dag 3: Då det regnade när vi vaknade så bestämde vi oss snabbt för att dra iväg me buss till en fet outlet som heter Woodbury Common ca 1 timme me buss från manhattan. Det regnade satan när vi va där men det va ju inte hela världen när man går i olika butiker men paraplyn fick vi lov att köpa får att inte bli alldeles för blöta. Det va riktigt billigt i dom olika butikerna Levis jeans för 25 dollar typ å Timberlandkängor för 50 dollar satan va billigt man hade kunnat förköpa sig ;-). Outleten hade drygt 200 butiker så det fanns mycket att kika på.

2007-07-22: Dag 2: Vi började dagen me att utforska närmaste MCD för lite frukost. Hotellet ligger kanon typ 100 meter från times Square. Efter frullen så tog vi en sightseing buss runt downtown manhattan, det va en najs å varm tur, typ 28 grader å fet sol så varmt blev det. Vi hoppade av bussen vid bryant park för att ta oss till båtarna som skulle ta oss till Frihetsgudinnan dock ändrade vi snabbt planerna å tog gratis båten till staten island då det va typ 2-2.5 timmars kö för att komma ut till statyn. Gratis båten funka ju bra den me men man kom ju inte riktigt nära men men man såg den ju iaf :-D. Efter det gick vi förbi Wallstreet å dess tjur innan vi tog oss till Ground Zero (WTC) å kollade in det stora hålet. Sedan hoppade vi på en bus igen å åkte vidare runt downtown manhattan så i princip kollade vi in hela den delen direkt. På kvällen så kollade vi in lite butiker å kvällsmaten blev på TGI.

2007-07-21: Dag 1: Idag så a et dags för flygresan över pölen till New York. Flyget gick vid 16-tiden å tog dryga 8 timmar då det va direkt flyg. Men US jädra säkerhetskontroll i Newark tog typ timmen innan vi kunde komma me i en minibuss som körde oss till hotellet, det tog ju ett tag för det var ju så klart köer på manhattan. Väl framme på hotellet (Paramount) typ vid 23-tiden så blev det ju inte så mycket gjort innan john blund kallade.

2007-07-20: Imorgon bär det av över pölen.
2007-07-14: 1 vecka kvar.
2007-04-24: Resan bokad å klar.